Opstart som senior-køre

Profil billede 1 Indlæg 3 Karma
Seer skrev dette 28 January 2012

Hej karting.dk og venner

Jeg har nu efter mange års drøm besluttet mig at føre den ud i livet og brænde noget gummie af :) Jeg har ikke den store erfaring inden for motormekanik ja ved stort set kun hvor man skifter oile og brændstof. 

Jeg har undersøgt lidt omkring licenser priser mm. men syntes måske lige det er vildt nok at invistere 10.000 i en kart.

SÅ vil høre jer eksperter herinde. hvordan kan jeg starte op for en billig penge, er der et sted man kan leje en kart, eller evt en halvpart. og udstyr skal jo også til så er jo ikke bare sådan lige at kaste sig ud i at blive den nye Michael Schumacher. SÅ lidt gode råd med på banen vil være super.

1
Profil billede 1 Indlæg 3 Karma
vallentin skrev dette 28 January 2012

Hej Seer

Det er rigtigt fedt at køre kart, men en ting er sikket "Alt det der er sjovt koster nogle penge" og et opstarts projekt til 10 kilo er nok minimum, men det kan lade sig gøre, om du kan leje ved jeg ikke men en racer kart er et stykke avanceret legetøj som det nok er svært at dele, så rådet må være find dig en Rotax eller Rok kart og vær tålmodig i købet så du finder den rigtige spørg evt. en træner i den klub du skal køre i til rådes.

Men velkommen i denne fantastiske verden

Hilsen

Kim

1
Profil billede 16 Indlæg 16 Karma
jannik91 skrev dette 28 January 2012

Jeg vil give kim 100% ret, jeg køre selv rotax godt nok DD2 nu men før i tiden kørte jeg senior, og det er bare noget der spiller, også er det bare rigtig rigtig sjovt.

der er dog en ting du skal vide inden du køre, sæt en masse tid af, for når du først har kørt 1 omgang er du helt fortabt :D

Futura kan os være en billig løsning, men os en meget vovet løsning da du selv må rode med motoren, og derfor kan der være lavet noget i dem som kan være forkert.

men ja velkommen til.

hilsen jannik

0
Profil billede 2 Indlæg 2 Karma
sp-motorsport skrev dette 31 January 2012

hej seer

i skærbæk gokart klub ( motorsport synderjylland )

kan du leje en kart for en måned og jeg ved at de arbejder på at leje karter ud et år af gange

til kanon priser.

men prøv at søg under klub navnet der står der også hvem du kan kontakte der inde for mere information

Mvh Steffen petersen :-)

0