Hvordan indrettes en VW Transporter til en DD2?

Profil billede 3 Indlæg 3 Karma
JAB skrev dette 18 February 2012

Hej!

Som ny i sporten er jeg ved at indrette en VW Transporter (kort med sidehængslede bagdøre) til at fragte min DD2'er. Da jeg skal være i stand til at læsse kart'en på alene er jeg på jagt efter hvordan I har indrettet jer så det er muligt med mindst mulig afmontering. Jeg vil sætte stor pris på hvis I vil vedhæfte billeder af jeres indretning på denne tråd - alternativt sende billeder direkte på lupinvaenget16@tdcadsl.dk.

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen

Jens

0
Profil billede 20 Indlæg 36 Karma
TorbenR skrev dette 28 February 2012

Hej Jens

Jeg har fået lavet en fin indretning til min kart i en transporter (godt nok en lang model). Indretningen er lavet fleksibel, da jeg også bruger bilen til andre ting. Jeg sender eller lægger nogle billeder ud senere på ugen.

Indretningen er lavet med 30 cm brede 'slidsker' i begge sider, der kan klappes op ad væggen når de ikke bruges. Foran hviler de på et tværgående skillerum, og bagi står de på nogle ben af firkantet rør.

Da min er en lang model er der plads til en dækreol på siden foran karten - med en kort model ville den jo nok være nødt til at være på endevæggen.

Slidskerne i siden sidder i en højde så karten med hjul og det hele, lige nøjagtig kan køres ind (selv i fuld bredde). Værktøj, pitvogn mv. ligger så i bunden af bilen under karten.

Jeg har yderligere fået lavet tilsvarende løse slidsker, som jeg kan hægte på og køre karten direkte fra bilen og ned på jorden - eller ud på pitvognen.

Det fungerer rigtig godt - og er lavet i flot kvalitet af Finn "Fudi" Kristensen ved PLK Karosseri i Hedensted - www.plk-karosseri.dk.

0
Profil billede 2 Indlæg 2 Karma
Dennex skrev dette 28 February 2012

Hej Jens

Jeg har noget i rettingen af Torbens, dog med faste "kasser" karten står på.

Jeg har lavet dem med låger i topppen så når karten er ude kan jeg komme ned til div. dele.

Kasserne er i samme højde så mine baglygter og passer fint med jeg kan vippe karten ind på plads når den er på pitvognen. Min er en kort T4 med bagsmæk , ved ikke og højden på baglygterne er den samme så sidehængslede bagdøre.

0
Profil billede 3 Indlæg 3 Karma
JAB skrev dette 04 March 2012

In reply To TorbenR

Hej Torben od Dennex

Mange tak for jeres fine beskrivelser. Har I mulighed for at uploade er par billeder eller sende nogle til mig på lupinvaenget16@tdcadsl.dk så jeg kna se hvordan det rent faktisk er lykkedes.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jens

0