Tips til at starte ?

Profil billede 2 Indlæg 2 Karma
miniblack skrev dette 15 February 2012

Hey alle sammen

Jeg  hedder Martin, er 20 år og har en kæmpe lyst til at køre Go-kart igen!

men jeg er på bar bund med hvilken klasse / gokart der er den rigtige til mig?

Hvad skal jeg vælge efter?

Mvh

Martin Sort

Indlæg rettet 15 February 2012

0
Profile Image 8 Indlæg 10 Karma
Preben B.P skrev dette 15 February 2012

Hejsa Martin.

Det er et svært spørgsmål at besvare.... men her er nogle ting som du måske kan bruge til at komme videre:

1. Tag kontakt / besøg (lidt for tidligt endnu) den klub som bliver din hjemmebane.

2. evt. vælg en klasse der er mange i, i den klub. Det er jo sjovere at der er nogen at køre imod.

3. Klassen du vælger kan være hvad som helst.... det kommer anpå på tid, mod og penge.

Jeg har stået i samme problem som dig. Jeg har haft en pause på ca. 12 år fra sporten og er nu kommet igang igen. Men jeg var ikke så meget i tvivl da pengene er meget små, kunne det "kun" blive Formel Yamaha. Men det er jeg rigtig glad for.... alt andet koster for meget for mig, som nu kun er hobby kører.

Jeg syntes personligt at det er blevet en jungle derude med alle de klasser. Det er ikke til at finde ud af mere.

Bare min personlige menning.

Preben B.P

1
Profil billede 2 Indlæg 2 Karma
miniblack skrev dette 15 February 2012

Hej Preben

hvor køre du henne og hvor meget har det kostet dig at komme igang igen ?

jeg kørte formel junior for en 8 år side + / - og har aldrig lagt det bag mig, så for mig vil det være en hobby at starte op igen, men ser meget gerne nogle løb på kalenderen i fremtiden jo :)

Tusind tak for et godt tip!

er der en rigtig god hjemmeside der sælger karts?

0
Profile Image 8 Indlæg 10 Karma
Preben B.P skrev dette 18 February 2012

Hej igen Martin.

Jeg har hjemmebane i GGK (Grindsted gokart klub)

Jeg har ikke regnet det helt ud med opstart..... Jeg har købt nogle ting som ikke var 100% nødvendig (Arai gp 5 ped hjelm) Men ca sådan her....:

Køreklar Formel yamaha kart: 4500 kr med pit vogn.

køredragt "no name" : 1000kr.

hansker og sko ca. 700kr.

dæk: 1250 kr.

licens 1500kr.

benzin og olie: ca. 500kr.

ialt i hurtig udregning: 10500 kr. ca.... så kommer der jo altid lidt hen ad vejen og ved siden af.

Jeg køre "kun" de 4 klubløb der er i GGK. For andet har jeg ikke tid til med hus, bil, job, kone og børn. Men det passer mig nu ganske fint, for jeg har knap tid til at få trænet ind imellem.

Jeg er kørende for ca 3-5000 om året.

ang. gode hjemmesider: www.guloggratis.dk (har en rubrik kun for gokart) , www.dba.dk og selvfølgelig herinde. Det er nok de mest brugte.

selv tak.

0