Dansk Karting Center, som er promotor for ROK klasserne, kan nu fortælle at det ligger fast at Junior ROK, ROK og Super ROK klasserne skal deltage til Regionsmesterskaber og DASU Mesterskaber i 2010.
En del af aftalen mellem Karting Udvalget (KU) og ROK CUP DK, er at den tekniske kontrol fremover ligger i DASU regi. Det betyder også, at afgørelser i den tekniske kontrol kan ankes af kørerne efter samme regler som gælder for DASU klasserne.
Ligesom tidligere år, så køres der i ROK CUP DK om pladser i den internationale ROK CUP finale, som køres på South Garda banen i Italien fra den 14-17. oktober 2010.
Kvalifikation til den internationale ROK CUP finale kan også ske gennem Baltic ROK CUP, som igen i år køres i Grindsted – den 17-18. april – hvor vinderne af alle klasser kvalificerer sig til deltagelse i den internationale finale.
ROK CUP DK oplyser om følgende ændringer til 2010 sæsonen
De få ændringer der er på motorerne er, at man har besluttet at køre med den samme kobling på alle motorer. Det har vist sig at den nye CIK kobling er særdeles holdbar, og man har derfor vagt at anvende den.
Dernæst har man valgt at indføre en ændret begrænsning på ROK Junior motoren. Vortex har valgt at udvikle en ny udstødningsmanifold som alle ROK Junior motorerne bliver leveret med fra 2010. Det vil sige at den eneste forskel der er på Junior og Senior motoren er netop udstødningsmanifolden, og man kan således ændre motoren fra Junior til senior og omvendt blot ved at skifte manifolden.
Der er i 2010 reglementet indført en overgangsordning som gør at man både kan anvende gamle og nye koblinger, samt både den gamle Junior udstødning og den nye udstødningsmanifold.
Vi havde i 2009 nogle rigtig fine resultater ved ROK CUP Finalen, hvor vi var repræsenteret med 21 kørere, og vi er sikre på at vi snart igen skal have en vinder at den internationale finale.
Du kan læse hele pressemeddelelsen fra ROK CUP DK samt downloade 2010 reglement mv. på rok-cup.dk.